INTERVJU POTPREDSJEDNICA EUROPSKOG UDRUŽENJA RADIJA: ‘Koronakriza jasno je pokazala da je neprocjenjivo važno imati pouzdane informacije’
Corinna Drumm govori o radiju u vremenima koronakrize.
Radio je, primjerice, u Austriji jedini medij koji je povećao svoje bruto prihode u 2020. u odnosu na godinu prije. Zašto se u kriznim vremenima klijentima savjetuje upravo radijsko oglašavanje, otkrila je potpredsjednica Europskog udruženja radija (AER-a) Corinna Drumm. Intervjue s istaknutim kreativcima europske radijske industrije, u suradnji s udrugom HRF, donosi AMM GLOBAL INSTITUT, prvi privatni institut kreativne industrije u Hrvatskoj čiji je osnivač Ivan Jurić-Kaćunić.
Koja je vaša vizija Europskog udruženja radija (AER-a) kao potpredsjednice te organizacije?
Za komercijalne radijske postaje diljem Europe, AER je zajednički i snažan predstavnik u Bruxellesu. AER ima uspješnu povijest analiziranja problema komercijalne radijske industrije te nudi odgovarajuća rješenja. Radio će i dalje imati važnu ulogu u našim životima. Važno je osigurati da se potrebe naše industrije prenesu na ozbiljan i konstruktivan način onima koji donose odluke u Europskoj uniji.
Radijska industrija je pogođena pandemijom koronavirusa, baš kao i mnoge druge. Što mislite, koliko će nam trebati da prebrodimo ovu krizu?
Radio je u nekoliko zemalja pokazao oglašivačima svoju posebnu snagu. Radijsko oglašavanje je iznimno brzo, fleksibilno i isplativo te ima sposobnost aktivacije slušatelja, kao niti jedan drugi medij. Oglašivačima se posebno u kriznim vremenima, kao što su ova, savjetuje da se oslone na snagu radija kako bi bili sigurni da će njihove poruke stići do njihovih kupaca. Pretpostavljam da ćemo do sredine 2021. godine ugledati svjetlo na kraju tunela.
Prema posljednjem istraživanju Eurobarometra od strane Europske komisije, radio je medij kojem se u Europi najviše vjeruje i tako je već deset godina zaredom. Je li radio opravdao povjerenje slušatelja u ovoj koronakrizi?
Koronakriza jasno je pokazala da je neprocjenjivo važno imati pouzdane informacije. Količina lažnih vijesti i dezinformacija o Covidu-19 je ogromna. Oslanjanje na lažne preporuke ugrožava javno zdravstvo i društvenu koheziju. Mediji općenito, a posebno radio, imaju važnu ulogu u istraživanju i plasiranju relevantnih informacija.
Koja će po vama biti glavna uloga AER-a u narednom razdoblju?
Glavni cilj je pomoći razvoju komercijalne radijske industrije kako bi mogla održati visoku razinu kvalitete te ponuditi nove sadržaje i drugačije proizvode. S tim ciljem smo napravili plan sa šest točaka kako bismo osigurali budućnost za radio.
Naši proriteti su: Podržati i osigurati pluralističku, neovisnu i visoko kvalitetnu medijsku scenu; 2. Osigurati pristup radijskim uslugama; 3.Osigurati poštenu konkurenciju s javnim servisima, kao i s digitalnim platformama; 4. Spriječiti nepotrebne restrikcije prilikom oglašavanja; 5. Osigurati prepoznatljivost radija kao dijela europske kreativne industrije; 6. Podržati učinkovit i pošten režim autorskih prava koji prepoznaje vrijednost radija u usporedbi s, primjerice, glazbenim streaming servisima.
S obzirom na to da dolazite iz Austrije, kakva je situacija s radijskom industrijom u vašoj zemlji? Možete li istaknuti neke dobre primjere koji mogu biti korisni za hrvatsku radijsku industriju?
Radio je u Austriji jedini mediji koji je povećao svoje bruto prihode u 2020. u odnosu na godinu prije. Razlog je, kao što sam već ranije rekla, taj da je radijsko oglašavanje izuzetno korisno u ovakvim vremenima. Oglašivači mogu doći do velikog broja ljudi, produkcija i oglašavanje na radiju, za razliku od drugih medija, nisu skupi, a poruke oglašivača dolaze brzo do krajnjih korisnika.
(FOTO: AER)