Back to top
  /  HRF   /  Snažne poruke predvodnika europske radijske industrije iz Zagreba: Najbolje vrijeme za radio tek dolazi

Snažne poruke predvodnika europske radijske industrije iz Zagreba: Najbolje vrijeme za radio tek dolazi

U Zagrebu je održana Međunarodna konferencija pod nazivom Radio – medij kojemu se najviše vjeruje, u organizaciji Hrvatskog radijskog foruma i AER-a – Udruženja europskih radija, koja je okupila radijske oglašivače i stručnu javnost iz cijele Europe.

AER zastupa interese više od 5.000 komercijalnih radio postaja s područja Europske unije i Velike Britanije prema EU institucijama. Zapravo je glas komercijalnih radija u Bruxellesu, koji ima zadaću informirati, lobirati i osigurati zdravo radijsko okruženje i poslovanje te utjecati na poboljšanje zakonskih okvira.

Najbolje vrijeme za radio tek dolazi! Radio je bio i ostao nezamjenjiv, brz i emotivan medij kojemu se godinama najviše vjeruje, kojem iznova raste broj slušatelja i korisnika. Iako su mnogi predviđali kraj radija pojavom televizije potom i interneta, radio je sve jači i proživljava svoje ‘drugo zlatno doba’. Mislim da nam se vjeruje jer emitiramo uživo, smatraju nas živim medijem. U današnje vrijeme svi se bore biti prvi. Radio ne mora nužno biti prvi, ali mora izvijestiti danas, imamo vremena provjeriti vijesti kada se nešto dogodi. Naš neprijatelj su lažne vijesti, poručio je predsjednik AER-a Stefan Möller, koji umjetnu inteligenciju u svijetu radijske industrije vidi kao priliku. Radije bih na AI gledao kao na alat koji će vam pomoći u vašem radu, a ne zamijeniti vas, smatra Möller.

Radio je medij koji pruža utjehu, nadu i zabavu i njegova budućnost nije upitna. U prosjeku ga sluša 85 posto stanovništva u Europi, a svoju vjernu publiku osim na FM-u, ima i na digitalnim platformama i društvenim mrežama, što znači da se brzo prilagođava trendovima, da je postao multimedijalan i srce kreativne industrije, poručio je glavni direktor Hrvatskog radijskog foruma Luka Đurić, ujedno i potpredsjednik AER-a, koji nije propustio naglasiti ni važnost AER-a.

Iskustva koja posjeduju i razmjenjuju članice AER-a su izrazito važna jer omogućavaju izbjegavanje određenih problema, nude rješenja, utječu na prilagođavanje zakonskih propisa i okvira vremenu u kojem se nalazimo i tržištu od kojeg živimo.

U ime predsjednika Sabora, Gordana Jandrokovića obratila se Sunčana Glavak, zastupnica u Europskom parlamentu koja je istaknula važnost radija.

Da je radio ostao važan medij pokazuje i prvi Izvještaj o medijskoj industriji – koji je Europska komisija objavila prošli mjesec. Građani Europske unije vjeruju tradicionalnim medijima, a više od polovice njih naglašava da je upravo radio medij u koji imaju najviše povjerenja. Velika je to obveza i odgovornost za radijske kuće i novinare, ali i snažan poticaj da nastavite u istom smjeru, ulažući u daljnje podizanje profesionalnih standarda i očuvanje integriteta.
nje integriteta.

Naizgled vrlo jednostavna formula iza koje stoji mnogo rada, truda, profesionalnosti, provjeravanja informacija, kreativnog sadržaja. Sigurna sam da će radio nastaviti svoj put na pozitivnoj frekvenciji povjerenja.

Okupljenima se putem video linka obratila i potpredsjednica Europske komisije, Dubravka Šuica, koja je pozdravila i podržala rad AER-a.

Radio postaje su srce kreativne industrije. Članovi vaše udruge su pokretači gospodarstva, promičete korištenje novih tehnologija, otvaranje novih radnih mjesta i osiguravate zapošljavanje. Prema Eurostatu, radio je čak posljednjih 10 godina medij kojemu se najviše vjeruje, što sigurno nije slučajno, nego iza toga stoji mukotrpan rad. To je vrlo važno u kontekstu naše demokracije i problema s dezinformacijama. Podržavamo vaš rad i nastojanje da samo idete naprijed.

Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca pozdravila je okupljene i naglasila kako je radio vrlo važan gospodarski pogon.

Radio je medij koji uspješno odgovara na izazove, koji ima iznimnu žilavost i biva sve jači. Radio je predvodnik kreativne i kulturne industrije i generator novih radnih mjesta, najviše mu vjerujemo i uvijek je tu negdje oko nas.

Na panelu koji je bio dio konferencije, razmijenjena su međunarodna iskustva iz Austrije, Danske, Njemačke i Hrvatske koju je predstavljala – Silvija Londero Šimleša, predsjednica Hrvatskog radijskog foruma i HUP – Koordinacije komercijalnih radio postaja. Okupljeni su se složili kako je radio bio i ostao nezamjenjiv. Ima ozbiljnu edukativnu ulogu, kadrova ali i slušatelja, po potrebi je prijatelj, utjeha ali i prvi izbor za provjerenu informaciju, a njegovo najbolje vrijeme tek dolazi.

Follow us