AER: Izazovi na putu ostvarivanja šest ciljeva

Udruženje europskih radija (AER) u sljedećim mjesecima i godinama uložit će dodatne napore u provedbi svog četverogodišnjeg plana očuvanja budućnosti radijske industrije, a koji uključuje šest osnovnih ciljeva. Koja su im konkretna pitanja u fokusu, otkrio nam je član Izvršnog odbora AER-a i kreativni konzultant AMM Global Instituta Luka Đurić.

Komercijalna radijska industrija u Europi kroz Udruženje, njihov glas u Bruxellesu, pridonosi rješavanju izazova s kojima su suočeni.

‘Radio na Starom kontinentu uživa veliki ugled, jer se pokazao vjerodostojnim, a i iznimno je popularan. U AER-u smo svjesni da nam ta pozicija ipak ne dopušta opuštanje jer postoji niz tema o kojima se trenutno raspravlja, a utjecat će i na budućnost komercijalne radijske industrije’, ističe Luka Đurić.

Među njima su svakako Zakon o digitalnim uslugama i Zakon o digitalnim tržištima, aktualnim i vrućim temama u Bruxellesu, ali i digitalni radio, pitanja odnosa s glazbenim sektorom, izvještavanje sa sportskih događaja, regulacija oglašavanja, online prikupljanje podataka, potpore država, EU financiranje, prilike kroz razne EU projekte…

‘Puno je otvorenih pitanja, a mi kroz Udruženje pridonosimo definiranju odgovara. Ti konkretni zadaci na tragu su naših dogovorenih prioriteta. Usuglasili smo šest ključnih točaka za očuvanje budućnosti radija koje sustavno zastupamo pred institucijama Europske unije.’

Kao ključne točke navode medijski pluralizam, siguran pristup radijskim sadržajima, poštenu tržišnu utakmicu, zaštitu slušatelja i uklanjanje nepotrebnih ograničenja u oglašavanju, promociju vrijednosti europskih kreativnih industrija te zalaganje za učinkovit i pošten režim autorskih prava.

‘Naše aktivnosti smo u protekloj godini prilagodili okolnostima, ali nikad nismo posustali u zaštiti interesa komercijalnih radija. Udruženje je industriji pružilo podršku kroz prikupljanje i dijeljenje važnih informacija, istodobno održavajući kontakt s EU institucijama, prije svega Europskom komisijom.’