Temelj uspjeha: Redovita i velika glazbena istraživanja

Pri kreiranju glazbenih clockova formatirane radijske postaje vode se rezultatima čak dvaju istraživanja. Direktor Antene Zagreb i kreativni konzultant AMM Global Instituta Hrvoje Barišić ispričao nam je što im pokazuju ta istraživanja i kako se ona nadopunjuju.

‘Glazba je jedan od najvažnijih segmenata radija. Određuje nam slušatelje, odnosno target i stvara emociju. Zato se samom odabiru glazbe mora pristupiti ozbiljno i detaljno. Antena Zagreb, prvi formatirani radio u Hrvatskoj, od samog je početka u odabir glazbe uključila i svoje slušatelje’, kaže Barišić.

Postoje dva tipa glazbenog istraživanja: redovito i veliko. S redovitim istraživanjima su svi slušatelji više-manje upoznati jer se provode svaki mjesec, a pokazuju njihove trenutne glazbene preferencije.

‘Istražuje se 40-ak pjesama i trajanje same ankete je u prosjeku sedam dana. Glazbenoj anketi se pristupa e-mail adresom ili se slušatelj ulogira putem Facebooka ili Googlea. Kod ovog istraživanja potrebno je minimalno 100 ispitanika koji će točno ispuniti anketu kako bismo dobili relevantne podatke.’

Veliko istraživanje zahtijeva detaljniju pripremu pjesama za testiranje i precizno određivanje targeta ispitanika. Obavlja se svaku godinu do dvije, a ispituje se oko 800 pjesama na minimalno 400 ispitanika. Samo istraživanje se obavlja ‘uživo’ u dvorani ili online.

‘Na Anteni Zagreb preferiramo online anketu jer ispitanik može u miru odgovoriti na sva pitanja i anketu može zaustaviti i nastaviti u bilo kojem trenutku. Samo istraživanje traje oko tri tjedna.’

Kod obje ankete puštaju se kratki glazbeni isječci bez otkrivanja imena pjesama i izvođača kako bi dobili što objektivnije rezultate. Kod obje ankete obično se postavljaju još neka općenita pitanja poput dnevne duljine slušanosti radija, najčešće slušanom radiju, a može se ispitivati i popularnost određenih voditelja i emisija.

‘Kad dobijemo rezultate ankete na uredništvu je zadatak da prema rezultatima kreira glazbene clockove koji će ostvariti točno onu emociju koju slušatelji očekuju da im pruži njihov omiljeni radio. Veliko istraživanje je osnova za određivanje baze pjesama, a ta baza se refresha s obzirom na rezultate redovitih istraživanja’, pojasnio je Hrvoje Barišić.