Bienenfeld za Media servis: Snježna kraljica izvrsna je prilika za pozicioniranje Zagreba kroz sportski segment

Metropola je odjevena u blagdansko ruho, Advent se vratio u punom sjaju nakon dvogodišnjeg ograničenja zbog pandemije. Osim domaćih posjetitelja, ove godine se očekuje i veliki broj stranih gostiju. O dosad ostvarenim rezultatima, ali i očekivanjima u Intervjuu Tjedna Media servisa Kristina Tomljanović razgovarala je s direktoricom Turističke zajednice Grada Zagreba Martinom Bienenfeld.

Višestruko nagrađivani Advent Zagreb odvija sve do 7. siječnja. Više od 20 lokacija, poneke i nove, bogata kulturna, zabavna i gastroponuda. Bienefeld kaže kako je posjećenost zaista dobra te kako adventske čarolije svakako ne nedostaje.

”Posjetitelja je izuzetno mnogo. Nažalost, vidimo da nas vrijeme baš ne služi. Otvorenje je krenulo sjajno, međutim, nakon toga kiša iz dana i dan ometa i naše Zagrepčane da uživaju u Adventu, a naši brojni gosti su uporni i vidimo ih s kišobranima, i turiste, kako su svaku večer na brojnim našim lokacijama Donjeg i Gornjeg grada i otkrivaju čari Zagreba u 12. mjesecu”.

Da se Advent u Zagrebu potvrdio kao nezaobilazna destinacija ne samo domaćim već i stranim gostima, dokazuje činjenica da su hotelski kapaciteti već prvi adventski vikend bili gotovo 100 % popunjeni, a ostvareno je više od 100 % noćenja u odnosu na prvi vikend rekordne 2019. godine. Bienenfeld je zadovoljna brojkama, a navela je i do kojih je promjena došlo kada je u pitanju trajanje boravka gostiju.

”Ono što je izuzetno dobro, boravak naših gostiju je puno duži nego što je to bilo 2019. godine. Prosječni ostanak gostiju, bilo da se radi o hotelima, hostelima ili privatnom smještaju je 15-20 % nego što je to bilo 2019. i ranijih godina”.

Bienenfeld je ipak oprezna s procjenama hoće li se prestići pretpandemijska 2019. godina, a vjeruje kako će posjećenosti svakako pridonijeti i dolasci za Novu godinu, kojih će sudeći prema podacima s platformi za bukiranje, biti mnogo. Upitali smo je ima li kakvih promjena i iznenađenja iz kojih zemalja u Zagreb dolaze gosti, osim standardnih gostiju iz susjedne nam Italije, Austrije i Slovenije.

”Ova godina bilježi najveći broj dolazaka i noćenja gostiju iz Njemačke. Pretpandemijske godine su uvijek na prvom mjestu po dolascima obilježile goste iz Južne Koreje kojih nažalost još uvijek nema. Po noćenjima, ono što je bilo izuzetno dobro zadnjih godina to su bili gosti iz SAD-a. Oni su nam sada s obzirom na promijenjene okolnosti putovanja i trendove, na drugom mjestu i po dolascima i po noćenjima. Ono što posebno primjećujemo zadnjih godina, raste popularnost Zagreba u skandinavskim zemljama”.

A čim uplovimo u 2023. godinu u Zagrebu je na rasporedu svjetski poznata skijaška utrka Snježna kraljica. Bienenfeld ističe kako je to za pozicioniranje metropole kao sportske destinacije od iznimne važnosti.

”Čini mi se da to jedna izvrsna prilika za pozicioniranje Zagreba i kroz taj jedan sportski segment gdje je Zagreb, ne samo u Snježnoj kraljici, nego kroz čitavu godinu, odličan domaćin velikim sportskim događajima bilo da se radi o svjetskim ili europskim prvenstvima, rekreativnom sportu, pripremama i svakom obliku sportskog turizma”.

No, priča svakako ne staje na božićnom i novogodišnjem razdoblju. Turistička zajednica Grada Zagreba već neko vrijeme iznimno radi na obogaćivanju cjelogodišnje ponude. Pripreme za iduću godinu već su u punom jeku, a Bienenfeld otkriva kako će Zagrepčane i sve goste ponovno dočekati Festival svjetla i brojni drugi kulturni projekti.