Globalni trendovi koji oblikuju radijsku industriju

Vrijeme pred nama donosi niz nepoznanica i testira poslovnu sposobnost prilagodbe. Predsjednik Uprave Amm Global Instituta Ivan Jurić-Kaćunić ističe da je sada prilika za dodatno jačanje radijske industrije u Hrvatskoj, a za to je potrebno uvažavati dominantne globalne trendove koji, kad se akceptiraju na pravi način, rade u korist onih koji upravljaju procesima.

Dominantan je, naravno, trend ubrzanja digitalne transformacije svijeta zbog COVIDA-19.

‘Možemo očekivati nastavak tog trenda, jer pokrenut je akcelerator promjena koje valja pratiti i prihvatiti. Svaki poslovni subjekt mora pronaći svoje mjesto u novooblikovanom digitalnom okruženju i to što prije. Bez brzih reakcija dolazi do zaostajanja koja su sve teže nadoknadiva.’

Novo okruženje podrazumijeva i nove navike, pa tako i radijske publike.

‘Ljudi su sve više online, a stvorene su pretpostavke i za širenje DAB+ tehnologije. Zbog toga smo prije nešto više od mjesec dana i pokrenuli prvi cjeloviti digitalni radio u zemlji – mojRADIO. Radijski lideri u ovoj će godini dodatno jačati digitalni odjek i slijediti publiku.’

Radijska industrija nastavit će se prilagođavati slušatelju nudeći mu sadržaje koje može konzumirati kada njemu to odgovara.

‘U radijskim studijima kamera postaje standardna oprema pa se zanimljiv sadržaj na različite platforme plasira u video formatu, a u audio obliku na audio mrežne platforme, što je na Zapadu vrlo popularan način konzumiranja sadržaja. Očekujemo i daljnji rast zanimanja za radijske online kanale na kojima mogu slušati glazbu prema žanru, raspoloženju ili, primjerice, prema izboru neke poznate osobe.’

U razdoblju pred nama, iako je još teško govoriti o preciznom vremenskom okviru, nastavlja Jurić-Kaćunić, valja računati i s tim da će se polako otvarati vrata bližem ljudskom kontaktu i organizaciji događanja s publikom.

‘Iako će, kao posljedica svega što smo doživjeli proteklih mjeseci, neki vjerojatno zazirati od bliskog kontakta i kada epidemiološke prilike to budu dopuštale, za očekivati je s vremenom rast potražnje za različitim događanjima, okupljanjima koja će nam predstavljati povratak normalnom životu. Radiji u Hrvatskoj i prije COVID krize su uspješno zakoračili tim putem u vidu koncerata ili partyja, a kada se ponovno otškrinu ta vrata, trebamo biti spremni.’

Radio se razvija u toliko različitih smjerova da je nužno neprestano jačati njegove multidisciplinarne timove. Ubrzani procesi promjena nameću i redefiniranje pojma cjeloživotnog učenja.

‘Više ne govorimo o povremenim edukacijama zaposlenika, primjerice jednom godišnje. Nužno je stalno praćenje globalnih trendova, stjecanje novih znanja, usavršavanje vještina. U Amm Global Institutu zalažemo se za trajno stimuliranje kreativnosti, inovativnosti i edukacije. Ljudi su srce i mozak kreativne industrije, pa tako i radijske.’