Audio revolucija je tu

Stručnjaci u radijskoj industriji i oni oko nje posljednjih godina na globalnoj razini dosta raspravljaju o važnosti video produkcije u radijskoj industriji. Koliko je važna, pitali smo radijskog stratega i predsjednika Uprave AMM Global Instituta Ivana Jurića-Kaćunić.

‘Video killed the radio star’ – pjevalo se diljem svijeta. Ova pjesma grupe Buggles bila je i prvi prikazani video na MTV-u. Prošlo je od tada 40 godina, ali video, kao ni sve drugo što se nazivalo prijetnjom po budućnost ovog medija, nije ubilo radio ni ogromnu moć audio formata.

‘Moderan, uspješan radio danas podrazumijeva stvaranje video sadržaja, u većoj ili manjoj mjeri.

Činjenica je da su jasne granice medija izbrisane, a bolje pozicioniranje na medijskoj sceni traži izlazak iz poznatih zona i osvajanje novih prostora. Na ovaj način moderna konvergirana radijska postaja širi mogućnosti za kontakt s publikom, ali i lepezu naše ponude za sve zainteresirane za investiranje u radijsko oglašavanje. Video postaje jedna od radijskih zvijezda’, poručuje Ivan Jurić-Kaćunić.

Napominje da se trendovi jednostavno ne smiju ignorirati.

‘Ne možemo zanemariti činjenicu da su danas ekrani svugdje oko nas i da je digitalni video doživio planetarni bum. Ne iskoristiti svaku priliku je šteta, pa i rizik.’

Ali ne želi da te rasprave o video produkciji bace sjenu na snagu audio formata, jer video ne može dati konzumentu ono što audio može – mogućnost da sam stvara svoje slike, popuni priču svojim detaljima i tako postane dio nje. Ljudski glas bez vizualne distrakcije ima nevjerojatnu moć dopiranja do ljudi.

‘Svjedočimo audio revoluciji koja se počela događati dok su mnogi gledali negdje drugdje, ali danas je već poprimila tolike razmjere da ne može proći neopaženo’, kaže Jurić-Kaćunić i poziva da sljedeći put kad budemo šetali, obratimo pažnju koliko naših sugrađana ima slušalice na ušima.

Techsurvey 2020. (SAD i Kanada) pokazuje da više od petine ispitanika koristi slušalice najviše za slušanje radija, a na taj način sluša ga i čak 30% mladih između 14 i 17 godina u susjednoj Italiji, prema istraživanju iz 2017. godine.

‘Nove generacije diljem svijeta praktički odrastaju sa slušalicama, sve češće ‘razgovaraju’ s pametnim zvučnicima, slušaju audio knjige… Audio je doslovno svugdje i ljudima se sviđa to što čuju. Ovakvo okruženje dodatno potiče naviku slušanja i nova je odskočna daska za radio koji je u samom srcu revolucije’, objašnjava radijski strateg.