Staničić za MS: Fokus Adventa će biti na ugostiteljskim objektima

Nakon turističke sezone iznad svih očekivanja postavlja se pitanje kako epidemija koronavirusa utječe na postsezonu. A kako se bliže blagdani, mnogi se pitaju i hoćemo li ove godine imati Advent i kako će on izgledati. Odgovore smo potražili u Intervjuu tjedna Media servisa od direktora Hrvatske turističke zajednice Kristjana Staničića. Sa Staničićem je razgovarala Andrea Barać.

Unatoč epidemiji koronavirusa, Hrvatska je od siječnja do srpnja ostvarila najbolji turistički rezultat na Mediteranu. A kakva je situacija s postsezonom?

”Hrvatska je u ovom trenutku kumulativno od siječnja do kraja listopada ostvarila nekih 54 milijuna noćenja, što je na razini 50 i nešto malo više posto u odnosu na istom razdoblju prošle godine. Kada gledate samo listopad ostvarili smo nešto više od milijun noćenja, što je negdje na razini 30-ak posto u odnosu na listopad prošle godine. Međutim važno je istaknuti da ipak držimo onaj nivo od 50 posto turističkog prometa u ovoj turističkoj godini koja još uvijek traje”.

Ove godine je fokus bio na domaćim turistima, pa je HTZ u suradnji s Ministarstvom turizma i sporta provelo akciju Tjedan odmora vrijedan od 16. do 25. listopada.

”Prema prvim podacima iznimno smo zadovoljni ovom akcijom koja će se nastaviti u sljedećim godinama. Proveli amo anketu među korisnicima i svi su više-manje pozdravili akciju. Pozitivan je feedback uz određene sugestije da se akcija možda i vremenski malo produži, da ona bude više puta godišnje”.

Mnogi prognoziraju da će nam iduća turistička sezona biti slična ovogodišnjoj. Staničić ističe da je teško prognozirati zbog epidemiološke situacije, no iz trenutne perspektive kaže:

”Mi planiramo da će turistički promet u sljedećoj godini biti ipak nešto veći od ove godine. Ove godine nismo praktički imali predsezonu, mi planiramo da ćemo je sljedeće godine imati, da ćemo imati tradicionalno vrlo dobro popunjen srpanj, kolovoz da ćemo imati i rujan, ali naravno sve je to uz preduvjet dobre epidemiološke situacije u Hrvatskoj, ali i u nama najvažnijim turističkim emitivnim zemljama”.

Otkazan je ovogodišnji Interliber. Na pitanje hoćemo li i to osjetiti u turističkom smislu, direktor HTZ-a odgovara:

”Svako otkazivanje bilo kakvog događaja koji generira turistički promet i kroz noćenja i kroz boravak i dodatnu potrošnju je zapravo utjecaj na smanjenje i financijskog prihoda od turizma, odnosno turističke djelatnosti, pa ću tako vjerojatno utjecati i Interliber”.

S druge strane Advent će se održati.

”U tom smislu će Advent biti apsolutno drugačijeg koncepta i vjerojatno i obujma. Mene zapravo veseli činjenica da se tradicija ipak nastavlja bez obzira na situaciju. Mislim da će fokus biti na ugostiteljskim objektima, koliko će biti kućica zaista u ovom trenutku ne mogu reći jer nemam takvu informaciju”.

A što je s dočecima Nove godine, hoće li ih biti ili ih otpisujemo?

”Naravno da osluškujemo i pratimo što će se događati u pojedinim gradovima i na destinacijama. Kad se za to stvore uvjeti, naravno da ćemo i mi popratiti marketinški i promotivno sve ono što se bude nudilo u Hrvatskoj”.

Osvrnuo se i na zahtjeve Glasa poduzetnika i dijela saborske oporbe za ukidanjem članarina između ostaloga i HTZ-u. Smatraju da je to samo jedan od parafiskalnih nameta u nizu. ”HTZ se financira od turističkih pristojbi i članarina, a novac se troši transparentno na temelju javnih poziva”, rekao je Staničić i objasnio na što se konkretno troši:

Za one gospodarstvenike koji se protive članarini, kaže da jedan dio ta davanja smatra bespotrebnima i napomenuo je i da je HTZ dobrovoljna organizacija pa time je i članarina dobrovoljna.