Staničić za MS: Vjerujem da će turisti s nama važnih tržišta ove godine ipak doći u Hrvatsku

Foto: Media servis

 Iako Hrvatska kreće s popuštanjem mjera, situacija s koronavirusom i dalje je neizvjesna. Ne znamo kako će dalje izgledati krivulja oboljelih i što nas čeka u sljedećih nekoliko mjeseci. Udar je već osjetila najjača gospodarska grana. Možemo li se nadati kakvoj-takvoj sezoni, osloniti se na domaće turiste ili ipak privući one koji do Hrvatske mogu doći automobilom? O ovim smo temama u Intervjuu tjedna Media servisa razgovarali smo s direktorom Hrvatske turističke zajednice – Kristjanom Staničićem. U dosadašnjem dijelu turističke godine pad u dolascima je oko 60 posto, a u noćenjima gotovo 50 posto, rekao je direktor Staničić.


“Primjerice, do jučerašnjeg dana imali smo 2,2 milijuna noćenja, prošle godine to je bilo više od 4 milijuna. No, mislim da je u ovom trenutku irelevantno govoriti o nekakvom turističkom prometu koji je iz razumljivih razloga znatno manji nego protekle godine. U ovom trenutku je najvažnije da svi još ostanemo doma, da se pridržavamo mjera, kako bismo što prije izašli iz ovakve situacije.”

U ovom trenutku teško je procijeniti koliko su Vladine dosadašnje mjere pomogle turizmu, dodaje Staničić, ali neki segmenti će biti u prednosti nad drugima.

“Možda su hoteli tu najpogođeniji obzirom da mogu ugostiti veći broj ljudi u odnosu na privatni smještaj ili nautiku. Mislim da privatni smještaj, pogotovo kuće za odmor, imaju malu prednost u oporavku, odnosno vraćanju na ono staro.”

Ako epidemiološka situacija bude u redu, od 11. svibnja otvorit će se ugostiteljski objekti, restorani i kafići s terasom. Međutim neki ugostitelji su skeptični, smatraju da im se ne isplatiti raditi za nekoliko gostiju koji sjede na dva metra ili pak kupovati pleksiglas.

“Naravno, ugostitelji će procijeniti da li im se u ovakvim uvjetima ili okolnostima isplati raditi, ali za sad je takva situacija. Teško je planirati nešto dulje unaprijed, jer se situacija mijenja iz dana u dan”, poručuje Staničić.

Hrvatska turistička zajednica je, bez obzira na okolnosti, aktivna u promociji turizma, prvenstveno preko društvenih mreža. Uključila se u kampanju koju pokreće Svjetska turistička organizacija s ciljem promoviranja gastronomije, a pokrenut je i koncept #CroatiaLongDistanceLove, odnosno Hrvatska, ljubav na daljinu. Namijenjena je svima onima koji planiraju ponovno doći u Hrvatsku.

“Tu smo objednili određene foto/video materijale, s naglaskom na destinacije i proizvode. Želimo dodatno promovirati određene turističke destinacije kao što je virtualna šetnja Dubrovnikom, rafting na Zrmanji ili krstarenje na Kornatima.”

S Češkom se, kaže direktor HTZ-a Staničić, dogovaraju rješenja da turisti ovo ljeto ipak dođu na hrvatsku obalu.

“To je potaknulo i ostale zemlje u okruženju što je nama određeni interes prije svega mislim ovdje na susjedne zemlje kao što su Slovenija i Mađarska, ali i Austrija, Njemačka, Slovačka i Poljska budući da su nam to iznimno važna turistička tržišta. Ta sva tržišta spadaju u top 10 tržišta što se tiče hrvatskog turizma. Vjerujem da će prateći mjere i u tim zemljama, ali i u Hrvatskoj u određenom trenutku ipak doći do pokretanja turističkog prometa i mogućnosti putovanja.”

Kako je najavio ministar turizma Gari Cappelli, uskoro se uvodi Cro-kartica.
“Ona bi se trebala koristiti za ugostiteljske i ostale turističke usluge, usluge smještaja i naravno cilj joj je potaknuti domaće turiste i potrošnju. Sad će se to malo modificirati, a uloga HTZ-a je da kroz provođenje marketinških aktivnosti i kampanje na domaćem tržištu potakne domaće goste da putuju u Hrvatsku.”