Silvija Londero Šimleša, predsjednica udruge HRF i HUP – Koordinacije komercijalnih radio postaja: Nužno je uskladiti medijsko zakonodavstvo s tržištem

Foto: Bojan Zibar
Foto: Bojan Zibar

I za nas je 2. Hrvatski radijski forum, koji se održao u atriju palače HAZU pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Hrvatskoga sabora Gordana Jandrokovića, a na kojem je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek predstavila planove za izradu smjernica medijske politike. U povodu toga razgovarali smo s predsjednicom udruge Hrvatski radijski forum i HUP – Koordinacije komercijalnih radio postaja Silvijom Londero Šimleša.

Prije svega, koji je cilj Hrvatskog radijskog foruma?

– Cilj je na jednome mjestu, u najvažnijoj hrvatskoj znanstvenoj i umjetničkoj instituciji, okupiti predstavnike medija, stručnih udruga, politike, regulatornih tijela, akademičare, znanstvenike, poduzetnike i diplomate koji upravo na Svjetski dan radija raspravljaju o aktualnoj i bitnoj temi za radijsku, odnosno medijsku struku. Tako je tema 2. Hrvatskog radijskog foruma bila medijska strategija Republike Hrvatske.

Koje su poruke poslane s ovogodišnjeg Foruma?

– Forum je okupio ugledne govornike, a tema je bila medijska politika, ali i važnost donošenja nacionalnih strategija. Tako je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek prvi put javno predstavila aktivnosti i planove Ministarstva za izradu smjernica medijske politike te detaljan pregled aktivnosti koje su odrađene u analizi medijskog tržišta. Podsjetila je na ono što se zbog promjena u medijskom prostoru danas često zaboravlja – na ulogu medija u izgradnji demokratskog društva te čuvanju nacionalnog i kulturnog identiteta. Od predsjednika Vijeća za elektroničke medije Josipa Popovca dobili smo presjek medijske slike Hrvatske, a predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca Gordana Deranja upozorila je na promjene na tržištu kojima se radio uporno mora prilagođavati i tako tražiti način da zadrži svoju važnost.

Foto: Ivan Dabac

Tema je bila dugoočekivana medijska strategija i uređivanje okvira. Što vi očekujete od medijskog zakonodavstva?

– Očekujemo upravo ono na što je na forumu upozorio jedan od govornika, naš pravni i ekonomski stručnjak prof. dr. Mladen Vedriš, a to je potreba donošenja zakonodavnog okvira koji korespondira s potrebama tržišta. Komercijalni radio propulzivni je dio ukupne medijske industrije i velika je potreba za redefiniranjem postojećih obveza kako bi se liberaliziralo tržište u smislu lakšeg poslovanja medija. Nužno je donijeti zakonodavni okvir koji odgovara potrebama tržišta te prilagoditi zakonske okvire kako bi komercijalni radijski nakladnici imali iste uvjete poslovanja kao, primjerice, oni u Europskoj uniji. Također je, s pozicije poslodavaca u medijima, važno omogućiti stvaranje objektivnih okolnosti za otvaranje kadrovskih rješenja jer se tržište rada mijenja. Ključno je donijeti krovni dokument koji će na strateški način odrediti smjer medija u daljnjem razdoblju.

Ovo je 2. HRF u organizaciji udruge Hrvatski radijski forum i HUP – Koordinacije komercijalnih radio postaja kojima ste vi na čelu. Jeste li zadovoljni pomacima?

– Članice HUP Koordinacije – Narodni radio, Otvoreni radio, Radio Kaj, Radio Dalmacija, Antena Zagreb, Enter Zagreb i Gold FM, zbog svog utjecaja na više od dva milijuna slušatelja, imaju golemu odgovornost prema medijskoj industriji. Tema 1. hrvatskog radijskog foruma bio je novi Zakon o elektroničkim medijima koji će biti donesen u trećem kvartalu ove godine, a ovogodišnji forum raspravljao je o medijskoj strategiji koja uskoro ide u javnu raspravu. Ovakvim tempom u javnom prostoru namećemo teme koje su važne za medijsku struku.